PORADY FAQ

Zakup przez internet?

TL&DR: Dlaczego lepiej zakupić maszynę ECHO osobiście u dealera.

Wstęp.

W dobie powszechnego dostępu do internetu, tanich i szybkich przesyłek kurierskich oraz stron i sklepów internetowych zakupy przez sieć stały się niezwykle popularne. Oszczędzają czas kupującego oraz umożliwiają szybkie porównanie kilku lub kilkunastu ofert i wybranie tej najlepszej. Kiedyś zakupy w globalnej sieci internetowej były realizowane jako zakup produktów prostych - takich, które nie posiadają gradacji, czy rozmiarów. Od kilku lat rośnie internetowa sprzedaż produktów konfigurowalnych - czyli takich, przy których podczas zakupu musimy także wskazać interesujące nas cechy, jak na przykład: kolor, rozmiar, fason, model, wyposażenie dodatkowe. Im więcej zmiennych w produkcie, który jest kupowany bez fizycznego kontaktu z nim, tym więcej powodów dla których kupujący może nie być zadowolony z ostatecznego swojego wyboru. Ale przecież maszyny spalinowe czy akumulatorowe ECHO to jednak w nazewnictwie internetowym produkty proste, czyli takie w których nie mamy zbyt wielu opcji konfiguracji swojego zakupu. I to się zgadza. Teoretyczny zakup maszyny ECHO przez internet byłby prosty, gdyż polegałby na wskazaniu konkretnego modelu, przekazaniu sprzedawcy danych do wysyłki oraz uiszczeniu płatności. Jest jednak kilka czynników, które powodują, iż taki zakup nie jest wskazany, a wręcz zabroniony przez producenta i dystrybutora.

Powód 1: Brak możliwości sprawdzenia działania maszyny.

Pierwszą ważną kwestią jest brak możliwości oględzin maszyny oraz sprawdzenia czy pracuje prawidłowo. Podczas dokonywania zakupu w punkcie dealerskim każda maszyna zostaje odpalona przy kupującym, oraz przy tej okazji serwisant wyjaśnia i omawia najważniejsze zagadnienia związane z pracą maszyny oraz z jej utrzymaniem w należytej kondycji, czyli pracami konserwacyjnymi, takimi jak wymiana filtrów (dla maszyn spalinowych), lub obsługą akumulatora dla produktów akumulatorowych.

Powód 2: Darmowy przegląd zerowy.

Zgodnie z Warunkami Gwarancji należy wykonać przegląd zerowy, który jest przeglądem darmowym jeśli wykonujemy go w miejscu zakupu maszyny. Każdy inny punkt dealerski (inny niż punkt sprzedaży maszyny) wykona przegląd zerowy za opłatą. Przegląd zerowy należy wykonać po wypaleniu 5 zbiorników paliwa, lub maksymalnie do 60 dni od dnia zakupu maszyny. W przypadku zakupu przez internet istnieją dwa rozwiązania tej sytuacji. Pierwsza to wysyłka maszyny do punktu w którym została zakupiona, celem wykonania darmowego przeglądu zerowego. Druga to wykonanie odpłatnego przeglądu zerowego w dowolnym punkcie dealerskim (innym, niż punkt zakupu). Oba rozwiązania generują dodatkowe koszty, które przy zakupie stacjonarnym nie występują.

Powód 3: Brak nadzoru nad maszyną podczas transportu.

Wysyłka zamówienia do klienta to nieodłączny etap każdego zakupu na odległość. W przypadku maszyn spalinowych transport za pośrednictwem dostępnych firm kurierskich jest możliwy, jednak powinien być to transport dodatkowo ubezpieczony a jego zawartość właściwie opisana. Wszystko po to, aby przewoźnik miał świadomość zawartości przesyłki. W przypadku dostaw na linii dystrybutor - punkt dealerski jest to transport specjalny, poparty dodatkowymi umowami. Natomiast wysyłka maszyn spalinowych za pośrednictwem zwykłej przesyłki kurierskiej, jest ryzykowna, chociażby z powodu możliwości wystąpienia uszkodzeń mechanicznych. Najważniejszą kwestią przy uszkodzeniu mechanicznym jest wyłączenie odpowiedzialności producenta / dystrybutora w kwestii gwarancji.

Powód 4: Nieopłacalność przesłania maszyn akumulatorowych.

Zgodnie z przepisami prawnymi, oraz przepisami wewnętrznymi firm kurierskich możliwość transportu akumulatorów czy też maszyn akumulatorowych nie posiadających stałego wewnętrznego akumulatora jest możliwy tylko jako transport specjalny. Transport tego typu odbywa się specjalnymi środkami transportu z zachowaniem specjalnych środków ostrożności, zbliżonych do transportu płynnych środków łatwopalnych. Wysyłka maszyn akumulatorowych, czy też samych akumulatorów w niewielkiej liczbie sztuk jest nieopłacalna, a wynika to z konieczności zastosowania dodatkowych i drogich środków bezpieczeństwa.

Powód 5: Oszuści.

Na terenie Polski zarejestrowaliśmy próby sprzedaży nowych maszyn Echo oraz Shindaiwa od osób nie będących dealerem marki. Próby dokonania sprzedaży następowały na portalach sprzedażowych oraz w social mediach (np.: portal Facebook). Oferty te charakteryzowały się niższą ceną oraz utrudnionymi możliwościami zweryfikowania sprzedającego. W związku z tym należy pamiętać, że oferty sprzedaży nowych maszyn Echo i Shindaiwa w cenie niższej niż sugerowana cena detaliczna widoczna na naszej stronie przy każdej maszynie powinna być traktowana jako oferta podejrzana. Taką ofertę należy zgłosić do nas telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail: marketing@merkator-gliwice.pl

ZOBACZ TAKŻE

REJESTRACJA ECHO

ZAREJESTRUJ SWOJE ECHO

Uzyskaj przedłużoną gwarancję! Wystarczy zarejestrować swoje ECHO. Więcej informacji uzyskasz klikając na przycisk.
REJESTRACJA ECHO

Newsletter SMS

Bądź na bieżąco z naszymi nowościami Echo!

Zapisanie swoich danych jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Usługi.